Založ si blog

Archív: október, 2011

Vína

Žiť pre moment, pre bozk vášnivýPre dotyky, pre ten pohľad snivýPobozkať, pohladiť, ráno zabudnúťNa jej vôňu, na jej teplo, na jej chuť Zabuchnúť dvere, odísť bez rozlúčkyKým ona spí, na špičkách, potichúčkyNa stolíku nechať nápis: „Ďakujem“Nepíš, nevolaj, aj tak viac neprídem Vypiť do dna zlatý kalich hriechuNezaplatiť, odísť, nájsť ďalšiu […]

Pokračovanie článku

Prvý jarný deň

Vraví sa, že keď je v deň pohrebu sychravo, zosnulý plače za týmto svetom. A dnes bolo prekrásne počasie. Nad evanjelickým cintorínom v Banskej Bystrici nebolo ani obláčika. Jarné slniečko aj napriek stále chladnému počasiu krásne hrialo. Hrialo srdcia pozostalých, ktorí si prišli uctiť pamiatku jednej svojráznej a výnimočnej osoby. Vo všeobecnosti nemám rád […]

Pokračovanie článku

Večer pri sviečkach

Hlava moja v Tvojom loneHrabeš sa mi vo vlasochCítim teplo Tvojej dlaneTúžbu v Tvojich pohľadoch Škrabkáš ma na bruchuKým ja ležím na chrbteČakáš na moju rukuČi za Tvojou sa natiahne Prečo si tak oddanouKeď ja ležím bez dušiZatváram oči pred pravdouKtorú už pridlho tuším Tvoja láska je prisilná a jaZabúdam pri nej čo je ľúbenieSo šťastím sa stráca […]

Pokračovanie článku

Príďte

Jeden večer a znova dýchamJedna noc a ja opäť snívamStačili ste VyA mám zas chuť žiť Vaše pery vlažnéDotyky nežnéZovretie silnéSignály neomylné Chcem Vás nosiť na rukáchDržať pevne a objímaťCítiť teplo Vášho dychuNa svojom krku Topíte ľady tisíc liet staréLiečite srdce choréSladkou vôňou čerešneBudíte vo mne nadšenie Vnášate nový deňDo mojich […]

Pokračovanie článku

Ako v rozprávke

Obujem sedemmíľové čižmy, vydám sa za TebouCez tri rieky, sedem dolín, cez dvanásť hôrDo krajiny rozprávok, kde vraj plnia sa snyDo krajiny ďalekej, krajiny v ktorej žiješ Ty Nasadnem na koberec, obletím celú zemPred veľkým zámkom na krajsvete pristanemPožiadam kráľa o ruku spanilej princeznejJa, smelý princ zo zeme vzdialenej Ako v rozprávke, spolu šťastní až do […]

Pokračovanie článku

Kráčam

Kráčam dlhou, rovnou ulicouPomedzi dav náhlacich sa ľudíKráčam so zvädnutou kyticouPridlho už takto blúdim Kráčam za svojimi tajnými snamiS nádejou, že splnia sa niekedyListujem si v modrom snáriČi ten o Tebe bol znamením Neviem, či počúvnuť znamenieČo povieš keď lásku Ti vyznámViem iba jedno; jedno jedinéNechcem už viac byť sám

Pokračovanie článku

V to jarné ráno

V to jarné ráno vybehol som na lúkuRadostne bežal popri rozkvitnutej jabloniSkákal, tešil sa, odišli časy zármutkuV samej radosti, pošľapal som záhony Na zemi ležia teraz kvitnúce fialkyRozdupané túžbou, priveľkým nadšenímV behu radostnom hľadel som do diaľkyNetušiac, že bežím za ďalším sklamaním

Pokračovanie článku

Adresát nezastihnutý. . .

Milá Z, Chcel by som Ti z celého srdca poďakovať. Priniesla si svetlo do mojej temnej duše. Priniesla si jar do mrazivých všedných dní a vzkriesila cit, ktorý som kedysi dávno pochoval do chrámu boha vojny. Ja sám som odišiel na koniec sveta, na miesto bez farieb, kde vädnú ruže a kde nádej zomiera skôr ako skrsne. Čas stojí na mieste a Zemeguľa sa točí opačným […]

Pokračovanie článku

Stretnutie

Dobrý deň, moje meno je Básnik, teší maNevravte to Vaše, ja predsa poznám VásHoc úmorná a krutá bola lanská zimaMňa v snoch zohrieval Vašich očí jas Mesiac nežne hladieval kontúry Vašej tváreTúžil som prísť bližšie, schytiť Vás za rukuDržať Vás pevne, naveky tak ostať v párePočuť „áno“ na tú moju smelú ponuku A hľa, dnes, keď navrátili sa […]

Pokračovanie článku

Bezdomovec

Ostatné dni boli veľmi chladné a sychravé. Akoby sa jari nechcelo na dlhšie zavítať medzi ľudí, či akoby sa nás zľakla keď sa prednedávnom ukázala medzi nami. Možno nás chcela len nahnevať, tým, že nás navnadí a potom jednoducho zmizne. Alebo sa iba prispôsobila tvrdeniam doktora Iľka, aby mu nepokazila reputáciu. Nech je už ako chce, včera, keď som si celý deň […]

Pokračovanie článku
Ruských partizánov pribúda, zvrhneme Putinov režim, tvrdia. Kremeľ odpovedá na pokračujúce útoky

Ruských partizánov pribúda, zvrhneme Putinov režim, tvrdia. Kremeľ odpovedá na pokračujúce útoky

14.03.2024 12:30

Do bojovej operácie v rusko-ukrajinskom pohraničí sa zapojili aj vojaci ruskej regulárnej armády.

Viktor Orbán sa zaťal. Favorit na šéfa NATO cez neho neprejde

Viktor Orbán sa zaťal. Favorit na šéfa NATO cez neho neprejde

14.03.2024 10:00

Budapešť neumožní holandskému premiérovi, aby sa presťahoval z Haagu do Bruselu.

Vláda dostala od EK ďalší list upozorňujúci na problematickú novelizáciu trestného práva

Vláda dostala od EK ďalší list upozorňujúci na problematickú novelizáciu trestného práva

14.03.2024 12:30

Brusel pokračuje v prísnom hodnotení aj po pozastavení niektorých častí novely Trestného zákona Ústavným súdom.

VIDEO: Revolúcia v boji. Briti odtajnili test novej laserovej zbrane, presnosť je smrtiaca

VIDEO: Revolúcia v boji. Briti odtajnili test novej laserovej zbrane, presnosť je smrtiaca

14.03.2024 10:36

Britské ministerstvo obrany predstavilo prvú streľbu 'Dračieho ohňa' - novej zbrane proti vzdušným cieľom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 175
Celková čítanosť: 294878x
Priemerná čítanosť článkov: 1685x

Autor blogu

Kategórie