Založ si blog

Ľadové sochy

Včera okolo obeda som sa vybral do mesta. Vonku je odrazu príjemne teplúčko, vrabce čvirikajú po stromoch, dokonca aj divé husi sa vracajú zo svojich zimovísk. To všetko sú neklamné znaky, že jar sa pomaly blíži. Zanedlho sa príroda začne preberať k životu po dlhom zimnom odpočinku. Začnú pučať stromy, kvitnúť kvety a zazelenie sa hora, ktorú vidím z obloka mojej izby. Je celkom prirodzené, že by som sa z toho mal radovať; veď jar je prvý krôčik k letu a leto pre mňa symbolizuje život. Ale akoby vo mne stále zostávali akési prežitky zo zimy…

Myslím, že každého z nás trápia určité problémy, nevyriešené, či často aj vyriešené veci, ktoré z rôznych príčin nemôžeme, respektíve nechceme nechať tak a preniesť sa cez ne. Je to zvláštne, lebo vieme, že zaoberať sa tým je zrazu bezpredmetné a my sa miesto konštruktívnej činnosti hrabeme v zemi a hľadáme akési artefakty, ktoré by nám objasnili, čo sa onoho roku pred Kristom vlastne udialo. A čo je na tomto nezmyselnom bádaní najhoršie, je, že jediné čo môžeme nájsť sú iba črepiny kedysi prekrásne zdobených amfor, ktorých vzácny obsah dávno vpila vyprahlá zem.

Možno to bude osud, či možno prekliatie, ale po každej jednej zime mávam tieto archeologické záchvaty. A tohto roku bola zima obzvlášť krutá a pre mňa osobne, svojím spôsobom, aj obzvlášť mrazivá. Zamrzlo toho okolo mňa (a do veľkej miery) aj vo mne mnoho. A čo je na tom najsmutnejšie, stále si odkladám tie sochy z ľadu, ktoré sa počas dlhých mrazivých nocí akosi nakopili. Mám ich uložené tuto na poličke, rovno pri posteli, hneď vedľa budíka, aby som sa na ne mohol pozerať každučký večer, keď zaspávam, ba dokonca aj ráno, keď otváram oči. Neviem si ani sám vysvetliť, čo ma na tých zamrznutých veciach tak fascinuje. Túžobne som však očakával tie divé husi v nádeji, že prinesú so sebou teplo južných prístavov a lúče tropického slnka; že sa moje ľadové sochy sa samy roztopia a prestanú ma strašiť.

No asi je stále ešte priskoro na jar a tie husi iba zablúdili, či z iného dôvodu prileteli už teraz. Každopádne, keď som sa dnes ráno zobudil, dúfajúc, že na poličke nájdem už len vodu, padajúcu kvapka po kvapke z poličky na parkety, zmrazil ma opäť pohľad na moje ľadové výtvory.

 

Zvykám si

31.01.2018

Na Teba Na seba Na čas Rieku v nás Absenciu fráz Ticho más Tvoj hlas. Si tu, si tam Rozkvitám… Dnes to vítam Nepočítam Z pier Ti čítam Lásku dýcham Vzdychám. Radosť Farebnosť Občas hosť Nemravnosť A dosť! Zvykám si Na Teba, Na seba, Na nás.

Z druhej strany

01.08.2017

Chcel som kričať ale jazyk mi stŕpol ako všetko, čo som kedy nosil na srdci a na duši Chcel som plakať ale oči dávno vyschli a odišiel z nich cit, pokoj aj nádej že raz ten príval dažďa príde Svet je zrazu opäť prázdny a každým dňom je z neho menej a menej. Len ja sa zväčšujem aby som vypĺňal tú prázdnotu svojou zbytočnou existenciou.

Ďakujem sa dá povedať rôznymi spôsobmi

08.07.2016

Dnes som dočítal zbierku básní ktorú si mi dala ešte v roku 2012 aj s kratučkým venovaním v ktorom si ma nazvala Básnikom Medzičasom som na to venovanie zabudol tak ako na mladícky sen že sa takým básnikom raz naozaj stanem Pripomenula mi to až záložka na ktorej bola rukou načarbaná nedokončená báseň v ktorej Ťa ľutujem za Tvoju slabosť pre pseudobásnikov Asi [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 175
Celková čítanosť: 296243x
Priemerná čítanosť článkov: 1693x

Autor blogu

Kategórie