Založ si blog

Oheň a ľad

Pršalo. Dažďová voda pokojne stekala po okennej tabuli a ja som ťa čakal v tmavej izbe. Sedel som pri okne a horúcim dychom rosil sklo. Neprišla si. A ja som ťa čakal…

Smutno som pozeral na rozmazaný svet, čo sa mi otváral za oknom. Tmavé oblaky kropili ulicu veľkými slzami a ľudia sa schovávali, aby tie slzy nezmyli prach z ich sŕdc na ktorý si zvyknú ukazovákom písať svoje pocity v domnienke, že si ich tak vrývajú aj do srdca. A ja som premýšľal, kde len môžeš byť. Či si unavená z dlhého dňa a nechce sa ti už nikam ísť, či máš na večer lepšie plány a či sa azda len bojíš prísť.

Bála si sa. Viem to. Ale koho… Mňa? Seba? Nás? Tvoj pohľad vášnivý a snivý, môj pohľad túžobný, chtivý by sa zrazu preťali a prišla by skutočná búrka. Preleteli by blesky a prudký dážď by zmyl prach z našich duší, ktoré ním celkom zapadli počas dlhých, dlhých rokov túžobného čakania.

Priveľmi však rozmýšľaš nad zajtrajškom a ja nad ním nerozmýšľam vôbec. Brzdíš to, čo by som uponáhľal a nepripúšťaš to, čo už dávno vieš. Bojíš sa nás dvoch spolu, lebo sme si v našej rozdielnosti takí podobní. Ako oheň a ľad – obaja pálime na dotyk. Chcem ťa roztopiť a ty sa bojíš, že to nedokážem a vyhasnem. Bojíš sa, že ak to dokážem, vyhasnem. Bojíš sa akejkoľvek našej interakcie, lebo už neveríš v rozprávkové konce. Ale oheň horí stále, aj keď Prométeus je už od nepamäti prikovaný ku skale a bezmocne čaká na Herkula. Nevyhasol v mrazoch, ani v búrkach, chránil som si ho tu v kútiku srdca, hlboko pod prístreškom všedných dní. Chránil a čakal na moment, kedy z neho vyletí Fénix a roztopí tvoje obavy. Malo to byť dnes. Dážď by klopkal na okno a my by sme mali srdcia otvorené…

A vonku stále prší. Dažďová voda pokojne steká po okennej tabuli a ja ťa stále čakám v tmavej, prázdnej izbe. Sedím pri okne, horúcim dychom rosím sklo a čakám a čakám…

 

Zvykám si

31.01.2018

Na Teba Na seba Na čas Rieku v nás Absenciu fráz Ticho más Tvoj hlas. Si tu, si tam Rozkvitám… Dnes to vítam Nepočítam Z pier Ti čítam Lásku dýcham Vzdychám. Radosť Farebnosť Občas hosť Nemravnosť A dosť! Zvykám si Na Teba, Na seba, Na nás.

Z druhej strany

01.08.2017

Chcel som kričať ale jazyk mi stŕpol ako všetko, čo som kedy nosil na srdci a na duši Chcel som plakať ale oči dávno vyschli a odišiel z nich cit, pokoj aj nádej že raz ten príval dažďa príde Svet je zrazu opäť prázdny a každým dňom je z neho menej a menej. Len ja sa zväčšujem aby som vypĺňal tú prázdnotu svojou zbytočnou existenciou.

Ďakujem sa dá povedať rôznymi spôsobmi

08.07.2016

Dnes som dočítal zbierku básní ktorú si mi dala ešte v roku 2012 aj s kratučkým venovaním v ktorom si ma nazvala Básnikom Medzičasom som na to venovanie zabudol tak ako na mladícky sen že sa takým básnikom raz naozaj stanem Pripomenula mi to až záložka na ktorej bola rukou načarbaná nedokončená báseň v ktorej Ťa ľutujem za Tvoju slabosť pre pseudobásnikov Asi [...]

Zuzana Čaputová / Aurel Sabó / Jaroslav Krám / Juraj Štefanka /

Čaputová poslednýkrát ako hlavná veliteľka síl vymenovala generálov. Armáde vyjadrila uznanie a vďaku

18.04.2024 15:34

Prezidentka zdôraznila, že povýšení dôstojníci zosobňujú aj prínos Slovenska a jeho armády v rámci spojenectva v NATO.

Vít Rakušan

Rakušan: Migračný pakt nie je skvelý, ale nové pravidlá sú potrebné. Podľa Babiša klame

18.04.2024 15:12

Podľa Rakušana kým budú v ČR budú ukrajinskí utečenci, Česko bude mať v solidárnom systéme výnimku.

SR Čaputová LPR Zbierka Onkológia Deň Narcisov BAX

Žlté narcisy dodávajú nádej a pomáhajú, zbierku podporila aj prezidentka

18.04.2024 14:06

Vďaka podľa nej patrí dobrovoľníkom, ale aj všetkým, ktorí sa rozhodnú podporiť dobrú vec a prejavia tak solidaritu s onkologickými pacientmi.

Rapid Life

Súd oslobodil spod obžaloby exšéfa odboru NBS Barriho v kauze Rapid Life

18.04.2024 14:02

Rozsudok nie je právoplatný, o odvolaní prokurátora rozhodne Najvyšší súd.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 175
Celková čítanosť: 295985x
Priemerná čítanosť článkov: 1691x

Autor blogu

Kategórie