Založ si blog

Zvony

Stáli sme na kopci a vietor sa ti hral s dlhými, hustými vlasmi. V diaľke zvonili zvony a ty si mi povedala, že odchádzaš. Vraj do krajiny ďalekej, kde vychádza slnko, voda sa sype a piesok leje. Nerozumel som tomu, neveril a prepočul to v nádeji, že to bol len úryvok zo zbierky básní, ktorú sme si vtedy spolu čítali…

Nebol to úryvok, lež samostatná báseň. Báseň o tebe a celej jednej kapitole tvojho života. Neveril som, že bude až tak veľmi ťažké ťa pustiť do sveta. Veď aj tak sme sa za ostatné roky skoro vôbec nevídali. Možno žijeme v jednom meste, no každý v inom svete. Ja uväznený v bludnom kruhu porcelánových balerín a ty ponorená vo svojom svete melancholických konštrukcií. Ale predsa som vedel, že si blízko a to mi dávalo akýsi pocit spokojnosti. Vedel som, že môžem kedykoľvek prísť, ty ma objímeš, budeme sa rozprávať a ja budem v tvojich hnedých očiach hľadať inšpiráciu. Teraz, keď si preč a tento pocit odišiel spolu s tebou, ľutujem, že som za tebou nechodieval častejšie. Akoby spolu s oným pocitom zmizla aj nádej, že ťa ešte niekedy uvidím a to aj keď viem, že raz sa isto vrátiš z tej rozprávkovej krajiny čerešňových kvetov.

Dnes, keď opäť stojím na tom kopci a v diaľke zvoní umieračik, píšem smutné básne o tom, ako mi chýbaš. Nech si už akokoľvek ďaleko, mám ťa vždy pri sebe, v najkrajšom kútiku básnikovho srdca, kde naveky budeš mať výsadné postavenie, ktoré právom prináleží tej najväčšej múze.

 

Zvykám si

31.01.2018

Na Teba Na seba Na čas Rieku v nás Absenciu fráz Ticho más Tvoj hlas. Si tu, si tam Rozkvitám… Dnes to vítam Nepočítam Z pier Ti čítam Lásku dýcham Vzdychám. Radosť Farebnosť Občas hosť Nemravnosť A dosť! Zvykám si Na Teba, Na seba, Na nás.

Z druhej strany

01.08.2017

Chcel som kričať ale jazyk mi stŕpol ako všetko, čo som kedy nosil na srdci a na duši Chcel som plakať ale oči dávno vyschli a odišiel z nich cit, pokoj aj nádej že raz ten príval dažďa príde Svet je zrazu opäť prázdny a každým dňom je z neho menej a menej. Len ja sa zväčšujem aby som vypĺňal tú prázdnotu svojou zbytočnou existenciou.

Ďakujem sa dá povedať rôznymi spôsobmi

08.07.2016

Dnes som dočítal zbierku básní ktorú si mi dala ešte v roku 2012 aj s kratučkým venovaním v ktorom si ma nazvala Básnikom Medzičasom som na to venovanie zabudol tak ako na mladícky sen že sa takým básnikom raz naozaj stanem Pripomenula mi to až záložka na ktorej bola rukou načarbaná nedokončená báseň v ktorej Ťa ľutujem za Tvoju slabosť pre pseudobásnikov Asi [...]

Tomáš Drucker

Ministerstvo školstva: Prístup k tehotným študentkám by sa novelou zákona mohol zmeniť

28.03.2024 16:17

Ako priblížili z rezortu, podľa navrhovaných úprav má VŠ povinnosť prihliadať na ich potreby, najmä pri tvorbe študijných plánov.

Polícia / Pomáhať a chrániť / Policajné auto /

Polícia vyšetruje prípad sexuálneho zneužitia dvoch dievčat pri Košiciach

28.03.2024 16:01

Mali byť v aute sexuálne zneužité dve 11-ročné dievčatá.

APTOPIX Russia Belarus

Prečo Lukašenko vyvracia Putinovu ukrajinskú verziu teroru? Útočníci z Crocusu chceli utiecť do Bieloruska, tvrdí

28.03.2024 16:00

Diktátor Alexandr Lukašenko svojím vyhlásením, že teroristi od podmoskovskej haly Crocus pôvodne unikali smerom do Bieloruska, podkopal naratív Kremľa o ukrajinskej stope.

SR Bratislava politika vláda 19. schôdza BAX

Poslanci z SNS predložili zmeny v zákone o neziskových organizáciách

28.03.2024 15:53

Novela hovorí aj o právomoci Ministerstva vnútra SR rozpustiť občianske združenie.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 175
Celková čítanosť: 295607x
Priemerná čítanosť článkov: 1689x

Autor blogu

Kategórie