Založ si blog

Dievča (zo) snov

Je zvláštne, koľko svetla dokáže vykúzliť jedna tmavá ulička. Stáli sme v jej strede, v tej najväčšej tme, a ja som Ťa aj tak videl ako za bieleho dňa. A pritom som Ťa vidieť nepotreboval.

Veď som Ťa videl snáď už tisíckrát. Takmer v každom mojom sne. Bola si tancujúcou bosou lesnou vílou s vencom z púpav, šialene smutnou princeznou, vždy láskavou ženou, bola si každým jedným kvietkom na lúke, čo svojou vôňou prináša človeku radosť, aj vetrom, ktorý osvieži tvár v psie dni. Bola si snom, ktorý mi dodával silu ráno vstávať a nádej, že raz sa staneš skutočnou. A dnes si stála oproti mne. Držali sme jeden druhého okolo pásu. Prešiel som Ti dlaňou po tých prekrásnych hustých blonďavých vlasoch a potom mi ruka skĺzla až k perám. Skúmal som ich palcom rovnako, ako som potom skúmal ostatné časti Tvojej bielej tváre. Chcel som spoznať každé jej zákutie, každú malinkú vrásku, cítiť teplo tvojho dychu a jemnosť Tvojej pokožky. Chcel som dotvoriť obraz dokonalosti, na ktorý už bolo snenie prikrátke a zároveň som chcel vedieť, že už Ťa nesnívam. Preto som Ťa potreboval cítiť. Tvoje teplo, tlkot srdca, Tvoj úsmev na bruškách mojich prstov… Všetky slová sa zrazu zdali vzdialené a tak zbytočné. Akoby sme si ani nemali čo povedať, lebo obaja sme cítili to isté. Boli sme jedna duša a spojenie našich sŕdc vykúzlilo svetlo, ktoré zalialo miesta, na ktorých doteraz vždy bývala len tma…

 

Zvykám si

31.01.2018

Na Teba Na seba Na čas Rieku v nás Absenciu fráz Ticho más Tvoj hlas. Si tu, si tam Rozkvitám… Dnes to vítam Nepočítam Z pier Ti čítam Lásku dýcham Vzdychám. Radosť Farebnosť Občas hosť Nemravnosť A dosť! Zvykám si Na Teba, Na seba, Na nás.

Z druhej strany

01.08.2017

Chcel som kričať ale jazyk mi stŕpol ako všetko, čo som kedy nosil na srdci a na duši Chcel som plakať ale oči dávno vyschli a odišiel z nich cit, pokoj aj nádej že raz ten príval dažďa príde Svet je zrazu opäť prázdny a každým dňom je z neho menej a menej. Len ja sa zväčšujem aby som vypĺňal tú prázdnotu svojou zbytočnou existenciou.

Ďakujem sa dá povedať rôznymi spôsobmi

08.07.2016

Dnes som dočítal zbierku básní ktorú si mi dala ešte v roku 2012 aj s kratučkým venovaním v ktorom si ma nazvala Básnikom Medzičasom som na to venovanie zabudol tak ako na mladícky sen že sa takým básnikom raz naozaj stanem Pripomenula mi to až záložka na ktorej bola rukou načarbaná nedokončená báseň v ktorej Ťa ľutujem za Tvoju slabosť pre pseudobásnikov Asi [...]

Srbsko

Výbor Rady Európy podporil členstvo Kosova, Srbsko to odsúdilo

28.03.2024 13:10

Srbský šéf diplomacie označil rozhodnutie výboru PZ RE o podpore členstva Kosova za "škandalózne" a "hanebné".

čaputová

Čaputová: Členstvo v klube NATO nám poskytuje ochranu teraz aj do budúcna

28.03.2024 12:58

V piatok uplynie výročie 20. výročia vstupu Slovenska do Aliancie.

izrael, palestína, gaza

Izraelská armáda tvrdí, že v nemocnici v Gaze zabila 200 ozbrojencov Hamasu

28.03.2024 12:44

Pacienti z radov civilistov a zdravotnícky personál bol podľa armády kvôli bojom evakuovaný do iného krídla nemocnice.

olympiada rieka Seina v Parizi

Ukrajinci vyhrali symbolickú bitku o Paríž, ale chcú, aby Rusov potrestali najprísnejšie

28.03.2024 12:30

Kyjev nechce vidieť na letných hrách ani jedného Rusa. Moskva tvrdí, že Medzinárodný olympijský výbor skĺzol do suterénu rasizmu neonacizmu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 175
Celková čítanosť: 295601x
Priemerná čítanosť článkov: 1689x

Autor blogu

Kategórie