Založ si blog

Archív: december, 2011

Videl som ťa. ..

Z rannej hmly vystúpila postava Biela, bosá, jak v predstavách Vysokých snoch plných závratí Že snáď raz sa ku mne navráti Jej tieň som sledoval po dvore Jak kedysi hviezdy na obzore Keď padali jak hriešni anjeli Čo veľa čakali a málo dostali Skrz rozbité okno som videl Zvyšky jej zlomených krídel S ktorými uletela do diaľky Za svojim princom z rozprávky Bo básnik […]

Pokračovanie článku

Návrat

Kráčal pomaly hore lesnou cestou. Na pleci mal prevesenú koženú kapsu a v nej niekoľko takých drobností, aké si človek zvykne brávať na dlhé cesty. Zastavil a utrel si pot z čela do rukáva kedysi bielej ľanovej košele. Rozhliadol sa a keď sa uistil, že kráča správnym smerom, zarazil si tmavohnedý klobúk do čela tak, aby mu chránil oči pred slnkom, ktoré sa […]

Pokračovanie článku

Privolávač dažďa

Na Kopci slobody postavil som vatru Odriekol tisícajedenkrát starú mantru A pierkom z Fénixa ju potom zapálil Spod odkvapu som sledoval jak horí Kým čierny dym tajil krvavé zory Sivý popol lietal v úplnom bezvetrí Na púšti som pozbieral nočné mory Nech živia oheň, nech krásne horí Pokým teplo neprivolá čierny dážď

Pokračovanie článku

Dráma

Nebola nik, len nepodstatná postava Z druhého dejstva nekonečnej drámy, No naďalej zostáva utkvelá predstava, Že bola viac než náhodný neznámy. Vietor, ktorý odvial jej čierne vlasy Ma nocou straší zvukmi krokov, Čo prichádzajú z tmavej terasy V rovnakom čase už tisíc rokov. Chcel som pre ňu zomrieť a aj žiť, No skončilo dejstvo – spadla opona. Damoklov meč […]

Pokračovanie článku

Kedysi dávno

Kedysi dávno som ti povedal, že by som pre teba zomrel. Pošepkal som ti to do ucha, keď sme ležali na matraci vypchatom mojimi snami. S úsmevom si šepkala, ako veľmi chceš byť so mnou. Ráno si odišla z bytu skôr, ako som ti stihol povedať, že na teba nezabudnem. Dnes v noci som ti napísal, že som pre teba zomrel. Na ten prázdny list som vypísal svoju čiernu fixku a ty si ho […]

Pokračovanie článku

Pre kúsok tvojho tepla

Pre kúsok tvojho svetlaŠiel som na kraj svetaKde si ma vraj čakala Možno bolo bláznovstvoČakať tvoje priateľstvoOdkedy sme sa spoznali Už viem, čo dávno viešŽe ma nemiluješI keď ja ťa milujem Pre kúsok tvojho teplaŠiel som na kraj svetaA ty si sa na mňa vysrala…

Pokračovanie článku

Múdry muž

Hľadal som len niekoho Kto by vyplnil prázdno Čo po Tebe zostalo Nebola v troskách túžob V oceáne želaní, ba ani V sklenej guli Len keď zafúkal vietor Sa z korún stromov občas Ozval jej tajomný hlas Dnes mi múdry muž povedal Aby som už prestal hľadať.Vraj si ma nájde sama

Pokračovanie článku

Sviečka

Tej noci pršalo. Ťažké kvapky narážali do okenných tabúľ a trieštili sa na nich ako vlny na útesoch. Ľudia akoby v panike utekali pred padajúcim dažďom a hľadali teplo domovov, ktoré by ich v tomto nečase pritúlilo a ohrialo ich chladné srdcia. Toho roku bola jeseň suchá. Dlho nezapršalo, no dnes z temnej oblohy konečne padali veľké kvapky vody a vyprahlá […]

Pokračovanie článku

Včera a dnes

Včera v noci som ti chcel napísaťSiahodlhý list o tom, ako mi chýbašAko bez teba nekvitnú stromyA opadáva z nich suché lístie Dnes, keď som konečne vytriezvelSom rád, že som tak neurobil.Zistil som, že tie nahé stromySú také len preto, že sa blíži zima

Pokračovanie článku

Jeden za druhým

Jeden za druhým púšťamTvoje vlasy po vetreSledujem ako letiaKam ich vietor zaveje Dážď mi padá do dlaníA slaná voda pretekáPomedzi prsty rúkDo ktorých ju chytám Ja pritom chcem tebe lenJedinkú kvapku rosyZabaliť pomaličkyDo krabičky na rozlúčku

Pokračovanie článku
Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

18.03.2024 14:55

Prokurátori ÚŠP si prevzali dekréty o ich zaradení na jednotlivé GP SR, kde budú pôsobiť po zrušení špeciálnej prokuratúry.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 175
Celková čítanosť: 295022x
Priemerná čítanosť článkov: 1686x

Autor blogu

Kategórie