Založ si blog

Tak ide čas. . .

Objavil som v sebe celkom zvrátenú úchylku, ktorou je čítanie starých listov, ktoré sa schovávajú na tých najšpinavších miestach, kam som sa celé roky bál vkročiť, lebo mi pripomínali rôzne chvíle môjho života, na ktoré som chcel za každú cenu zabudnúť. No teraz už viem, že to bola chyba. Vždy sa totiž stalo presne to, čo sa stať malo a doviedlo ma to až sem. Je to nekonečná spleť udalostí, ktoré sa mohli vyvinúť nekonečným množstvom spôsobov a aj napriek tomu som presne tu a som šťastný.

Každý jeden list z tej nekonečnej kopy pokrčených spomienok pripravených na spálenie ma svojím spôsobom zmenil. Jeden viac, iný menej. Niektoré som napísal ja, iné zas tôňe mihajúce sa životom ako tiene topoľov v nekonečnej aleji smerujúcej do neznáma. Ale taký je život a je krásny. List ktorý som našiel dnes mi pomohol dať poslednú bodku za svojou minulosťou. Dokázal som si ho prečítať, dokázal som si spomenúť a dokázal som osudu poďakovať za to všetko, čo si pre mňa pripravil. Pred rokom by som to ešte nezvládol. Bolo vo mne mnoho nenávisti, no našiel si ma anjel a pri ňom som sa znova učil lietať. A verte, či nie, ide to nesmierne ťažko, kým vás ťaží minulosť. 

A stačí tak málo, len odpustiť. Nenávisť je príliš hlboký cit a neuveriteľne ubližuje. Nie len osobe, voči ktorej je mierená, ale hlavne jej pôvodcovi. Je to obrovské množstvo negatívnej energie vo vnútri človeka, ktorá ho dusí a ničí. Človek by nemal nenávidieť iného, kvôli krivdám, ktoré mu spôsobil. Oveľa zmysluplnejšie je zamyslieť sa nad tým, prečo sa to všetko stalo a čo si má z toho dotknutá osoba zobrať. Hľadanie vyššieho zmyslu je náročné a mnohokrát ho človek objaví až mnoho rokov po tom, ako sa to stane. A práve vtedy, keď nájde pokrčený list, v kúte šatníka dostane príležitosť zanechať nenávisť a poďakovať za všetko pekné aj zlé, pretože aj vďaka tomu je tým, kým je…

Zvykám si

31.01.2018

Na Teba Na seba Na čas Rieku v nás Absenciu fráz Ticho más Tvoj hlas. Si tu, si tam Rozkvitám… Dnes to vítam Nepočítam Z pier Ti čítam Lásku dýcham Vzdychám. Radosť Farebnosť Občas hosť Nemravnosť A dosť! Zvykám si Na Teba, Na seba, Na nás.

Z druhej strany

01.08.2017

Chcel som kričať ale jazyk mi stŕpol ako všetko, čo som kedy nosil na srdci a na duši Chcel som plakať ale oči dávno vyschli a odišiel z nich cit, pokoj aj nádej že raz ten príval dažďa príde Svet je zrazu opäť prázdny a každým dňom je z neho menej a menej. Len ja sa zväčšujem aby som vypĺňal tú prázdnotu svojou zbytočnou existenciou.

Ďakujem sa dá povedať rôznymi spôsobmi

08.07.2016

Dnes som dočítal zbierku básní ktorú si mi dala ešte v roku 2012 aj s kratučkým venovaním v ktorom si ma nazvala Básnikom Medzičasom som na to venovanie zabudol tak ako na mladícky sen že sa takým básnikom raz naozaj stanem Pripomenula mi to až záložka na ktorej bola rukou načarbaná nedokončená báseň v ktorej Ťa ľutujem za Tvoju slabosť pre pseudobásnikov Asi [...]

SR Strážske Počasie Búrka KEX

Nie všade sa sviatky začnú prívetivým počasím, platí aj druhá najvyššia výstraha

28.03.2024 20:13

Vietor môže dosahovať priemernú rýchlosť do 105 kilometrov za hodinu.

minister jozef bires, Jozef Bíreš

Prekvapujúci krok Takáča. Odvolal šéfa veterinárnej správy Bíreša

28.03.2024 19:50

Verím, že organizáciu nechávam v takej kondícii, že môže ďalej napredovať, uviedol Bíreš.

Ivan Korčok, Peter Pellegrini

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?

Rím, Taliansko, koloseum, Forum romanum

Desaťmetrová prepadlina pohltila v Ríme dve autá

28.03.2024 19:29

Prepady ciest a následné diery sa vo veľkých talianskych mestách objavujú často.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 175
Celková čítanosť: 295620x
Priemerná čítanosť článkov: 1689x

Autor blogu

Kategórie