O tom, čo rytier na fontáne neprezradí

1. augusta 2012, Bolemír, Zamyslenia

Je zvláštne po tak dlhej dobe niečo opäť cítiť. Neviem ani sám prečo, ale vždy som si predstavoval, že sa to udeje a jar, keď sa bude celý svet okolo mňa prebúdzať k životu a konečne sa i ja spolu s ním prebudím v jednej veľkej posteli. Malo to byť také slávnostné prebudenie z nekonečnej letargie za zvuku fanfár a jasotu obecenstva. A miesto toho sa to celé udeje v tichosti, počas horúceho leta…

Možno to bude splnom mesiaca, alebo tými horúcimi dňami, počas ktorých človeku neustále praží na hlavu a možno tak trochu aj kombináciou týchto a mnohých iných faktorov, ale včera, keď som ju išiel pozrieť do kaviarne, v ktorej robí, som sa cítil ako dáky naivný stredoškolák, ktorý práve prežíva svoju prvú lásku tak, ako keby v nej išlo o život. Až mi to celé bolo smiešne, že ja, ktorý som sa dlhé roky pred pocitmi schovával a odmietal si ich pripustiť, som sa odrazu, z ničoho nič, schovával za fontánou a naberal odvahu vojsť do tej kaviarne. Myslím že naposledy som také zvieranie v žalúdku cítil pred štátnicami, čo bol asi jediný moment za ostatné roky, kedy mi na niečom aspoň ako-tak záležalo. Ruky sa mi chveli a kým som sa spoza tej sochy kamenného rytiera stojaceho uprostred jazera medených mincí bol chopný pohnúť, musel som sa veľakrát zhlboka nadýchnuť.

A pritom nešlo vôbec o nič, ani len o život…