Založ si blog

Júlové zamyslenie

Je to zvláštne, ale prvý raz v živote s napätím očakávam jeseň. Akoby sa v septembri, mesiaci uplakaných čiernych mrakov, studených vetrov a krátiacich sa dní, malo udiať čosi prevratné, čosi, čo zmení môj život. A možno len potrebujem zaškrtnúť v kalendári zmenu ročného obdobia, aby som v duchu nemohol vyčítať počasiu, že sa svojím trucovaním správa ako malé dieťa.

Jeseň bola pre mňa vždy trpkým obdobím krokodílích sĺz. Pominuli horúce dni a nastala príprava na obdobie bieleho temna a nepríjemných mrazov. No keďže sa toho roku psie dni akosi odmietajú dostaviť, mávam čoraz častejšie pocit úzkosti z nastávajúcej sa jesene, aj keď len teraz má začať august. Je to zvláštne, nepamätám si, že by bolo niekedy počas môjho života tak chladné leto. Asi aj preto vo mne rastie domnienka, že aj jeseň bude iná a niečo v mojom živote sa naozaj zmení. Možno hora zahrá rôznymi farbami skôr a padajúce listy zakryjú moje stereotypmi vyšliapané chodníčky a ja potom zablúdim do miest, ktorých sa ľudská noha ešte nedotkla a nájdem tam poklad, či pyšnú princeznú, ktorú potom unesiem prezlečený za záhradníka do môjho zakliateho kráľovstva ľadových sôch a spoločne zlomíme kliatbu naň uvalenú. Veď raz sa predsa len musí prelomiť onen bludný kruh, aby som konečne mohol začať žiť a dýchať a pripojil sa tak k hŕstke vyvolených, čo to skutočne dokážu.

Najskôr je toto všetko len planý poplach, ale stále tu jestvuje nádej, že sa niečo zmení. Viem, že by som mal pre zmenu spraviť čosi aj ja sám, veď nadarmo sa nevraví, že bez vetra sa ani lístok nepohne, no ja sa radšej spoľahnem na chladné vetry, čo so sebou prinesie september, keďže moje snahy fúkať do korún stromov boli do dnešných dní vždy márne.

 

Zvykám si

31.01.2018

Na Teba Na seba Na čas Rieku v nás Absenciu fráz Ticho más Tvoj hlas. Si tu, si tam Rozkvitám… Dnes to vítam Nepočítam Z pier Ti čítam Lásku dýcham Vzdychám. Radosť Farebnosť Občas hosť Nemravnosť A dosť! Zvykám si Na Teba, Na seba, Na nás.

Z druhej strany

01.08.2017

Chcel som kričať ale jazyk mi stŕpol ako všetko, čo som kedy nosil na srdci a na duši Chcel som plakať ale oči dávno vyschli a odišiel z nich cit, pokoj aj nádej že raz ten príval dažďa príde Svet je zrazu opäť prázdny a každým dňom je z neho menej a menej. Len ja sa zväčšujem aby som vypĺňal tú prázdnotu svojou zbytočnou existenciou.

Ďakujem sa dá povedať rôznymi spôsobmi

08.07.2016

Dnes som dočítal zbierku básní ktorú si mi dala ešte v roku 2012 aj s kratučkým venovaním v ktorom si ma nazvala Básnikom Medzičasom som na to venovanie zabudol tak ako na mladícky sen že sa takým básnikom raz naozaj stanem Pripomenula mi to až záložka na ktorej bola rukou načarbaná nedokončená báseň v ktorej Ťa ľutujem za Tvoju slabosť pre pseudobásnikov Asi [...]

vojna na Ukrajine, Olaf Scholz, dron

ONLINE: ISW: Zmraziť front? To je predčasné, víťazstvo Ukrajiny netreba odpisovať

27.04.2024 06:30

Debaty o nutnosti zmraziť frontovú líniu sú predčasné, tvrdí americký Inštitút pre štúdium vojny.

koľajnice, zmena

V Nemecku horel vlak, dvaja cestujúci sú zranení

27.04.2024 06:08

Dvaja ľudia utrpeli zranenia po tom, čo regionálny vlak v južnom Nemecku zastavil použitím rýchlobrzdy a následne začal horieť.

Russia Putin

Prepych a pád Putinovho generála. Aký luxus si užíval a ohrozí jeho škandál ministra obrany?

27.04.2024 06:00

Timur Ivanov protekčne prideľoval zákazky podnikateľovi, ktorý mu na revanš bezplatne postavil vilu a zadarmo obnovil nehnuteľnosť z 19. storočia.

Ondrej Lunter, župan, Michal Urda, primár, Martin Caudt

„Pľúciarov“ je zúfalo málo: Pacienti čakajú mesiace a čoraz viac ich zostáva úplne bez lekára

27.04.2024 06:00

Podľa posledných údajov NCZI na Slovensku 163 pneumologických a ftizeologických ambulancií, teda 303 lekárov a sestier, vybavilo za rok 763 709 návštev pacientov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 175
Celková čítanosť: 296403x
Priemerná čítanosť článkov: 1694x

Autor blogu

Kategórie