Založ si blog

O deťoch a dospelákoch

Deti sú zvláštne tvory. Majú svoju hlavu, svoj svet a pritom sú čisté ako biela tabuľa. A my rodičia sme tvory ešte zváštnejšie tvory, keď si myslíme, že tú bielu tabuľu musíme celú popísať našim písmom a prehliadame tajné znaky, ktoré majú pre zmenu naučiť niečo nás.

Aj keď každý z nás sníva o veľkých veciach, svet tvoria maličkosti. A tie najmenšie sú spravidla najvzácnejšie, len si to musíme najprv uvedomiť. Jednou z takýchto maličkostí je pre mňa nefalšovaná a úprimná radosť môjho 9 mesačného syna, keď sa na neho od počítača pozriem a poviem mu, že sa s ním idem chvíľu hrať. (Samozrejme, že on tej mojej hantírke nerozumie a aj to hranie vyzerá tak, že ja si staviam stavebnicu a on si zatiaľ strká do úst všetko čo nájde okolo, čakajúc na nestráženú chvíľu, aby mi môj výtvor zbúral a ožužlal čo z neho zostane.) No ten úprimný úsmev od ucha k uchu a tie rozjasané oči, ktoré som si zaslúžil len preto, že som si ho konečne všimol, ma vždy dojmú k slzám.

V tvári dieťaťa nájdete tie najušľachtilejšie city, bez prímesí. Čistá láska, bezhraničná dôvera, úprimnosť a radosť z každej maličkosti. Dospeláci to nevedia; ani ja to už neviem a to sa ma to môj malý synček snaží už pár mesiacov naučiť. Tieto ušľachtilé city som zabudol v niektorom z motorestov na ceste životom a čo je najhoršie, neviem si ani spomenúť na ich vôňu a chuť. A vôbec, čo môžeme čakať od sveta, kde vám od útleho dieťaťa vštepujú, aby ste nikomu neverili a udupávajú vo vás takmer každý pocit radosti argumentujúc nevhodnosťou situácie alebo snahou vás motivovať k vyšším métam?

Dieťa nás učí byť človekom. Učí nás úprimnosti, učí nás bezhranične a bezpodmienečne milovať a učí nás odpúšťať. Ale to len za predpokladu, že mu načúvame. Ako rodičia sme tu, aby sme deti chránili, no zároveň by malo byť našou snahou im porozumieť a učiť sa od nich, aké je to byť opäť tou čírou, nepoškvrnenou dušou, na ktorú sme už všetci zabudli…

Zvykám si

31.01.2018

Na Teba Na seba Na čas Rieku v nás Absenciu fráz Ticho más Tvoj hlas. Si tu, si tam Rozkvitám… Dnes to vítam Nepočítam Z pier Ti čítam Lásku dýcham Vzdychám. Radosť Farebnosť Občas hosť Nemravnosť A dosť! Zvykám si Na Teba, Na seba, Na nás.

Z druhej strany

01.08.2017

Chcel som kričať ale jazyk mi stŕpol ako všetko, čo som kedy nosil na srdci a na duši Chcel som plakať ale oči dávno vyschli a odišiel z nich cit, pokoj aj nádej že raz ten príval dažďa príde Svet je zrazu opäť prázdny a každým dňom je z neho menej a menej. Len ja sa zväčšujem aby som vypĺňal tú prázdnotu svojou zbytočnou existenciou.

Ďakujem sa dá povedať rôznymi spôsobmi

08.07.2016

Dnes som dočítal zbierku básní ktorú si mi dala ešte v roku 2012 aj s kratučkým venovaním v ktorom si ma nazvala Básnikom Medzičasom som na to venovanie zabudol tak ako na mladícky sen že sa takým básnikom raz naozaj stanem Pripomenula mi to až záložka na ktorej bola rukou načarbaná nedokončená báseň v ktorej Ťa ľutujem za Tvoju slabosť pre pseudobásnikov Asi [...]

ján slota

Obnovený proces v korupčnej kauze Jána Slotu prerušili

26.04.2024 11:21

Kým Ústavný súd SR nerozhodne, dovtedy bude konanie prerušené. Prokurátor voči tomu podal sťažnosť.

Slávnostné otvorenie DSB observatória v Bratislave

VIDEO: Bratislava má prvú hvezdáreň, zložili sa na ňu sponzori a nadšenci. Neskôr privíta aj širokú verejnosť

26.04.2024 10:55

Na Deutsche Schule Bratislava slávnostne otvorili prvú hvezdáreň v Bratislave - DSB Observatórium.

Polícia SR

Nastúpila do MHD a domov sa už nevrátila. Polícia pátra po 14-ročnej Liliane

26.04.2024 10:44

Žilinskí policajti žiadajú verejnosť o pomoc.

Viktor Orbán

Gyöngyösi: Orbán je nepriateľ národa, premenil Maďarsko na diktatúru. Budapešť by nemala zabudnúť na sovietske tanky

26.04.2024 10:40

Myslím, že sme sa v Maďarsku vrátili do boľševických časov, tvrdí predseda strany Jobbik.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 175
Celková čítanosť: 296339x
Priemerná čítanosť článkov: 1693x

Autor blogu

Kategórie